Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej.

Chełmskie porządki w duchu dialogu społecznego

Poniedziałkowe spotkanie zorganizowane dla mieszkańców Śródmieścia oraz Dyrekcji Dolnej i Górnej upłynęło w przyjaznej atmosferze.

Poza Prezesem Zarządu Spółki oraz ścisłym Kierownictwem MPGK w konsultacjach wzięli również udział przedstawiciele Urzędu Miasta Chełm oraz miejskich służb mundurowych. Na spotkanie przybyli także przedstawiciele spółdzielni mieszkaniowych oraz mieszkańcy.

Podczas spotkania przedstawiciele Spółki omówili zakres przedmiotowy działania Spółki ukierunkowany głównie na zaspakajanie zbiorowych potrzeb mieszkańców naszego miasta. Poza tym przedstawiono zakres umowy dotyczącej utrzymania czystości i porządku w mieście łączącej Spółkę z Miastem Chełm.

W trakcie spotkania pojawiło się wiele pytań i sugestii, przede wszystkim co do możliwości rozwiązania problemów sygnalizowanych zwykle przez mieszkańców w zakresie poprawy estetyki przestrzeni miejskiej.

Spotkanie było też okazją do przypomnienia obowiązujących zasad segregacji odpadów komunalnych, a wszyscy zainteresowani otrzymali materiały przypominające o prawidłowej selekcji i gromadzeniu domowych śmieci.

W trakcie spotkania zasygnalizowane zostały także problemy nie związane tematycznie z utrzymaniem czystości i porządku, dotyczące m.in. pielęgnacji zieleni miejskiej, finansowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, naprawy ubytków w nawierzchniach ulic i dróg oraz zabezpieczenia zasobów wodnych dla zaopatrzenia mieszkańców w wodę.

Uczestnicy spotkania wspólnie podkreślili, że ważną rzeczą dla poprawy wizerunku miasta oraz usprawnienia działań służb porządkowych niezbędna jest współpraca lokalnej społeczności oraz jej zaangażowanie w prowadzone działania edukacyjne.

Celem organizowanych spotkań jest przede wszystkim zapoznanie Chełmian z zasadami utrzymania porządku w mieście oraz wysłuchanie opinii, uwag i propozycji mieszkańców dla usprawnienia podejmowanych działań. Ufamy, że owocny dialog przyczyni się do wprowadzania korzystnych zmian w naszym mieście, na miarę rzeczywistych potrzeb i oczekiwań, a wniesione przez Państwa uwagi będą w kolejnym etapie szczegółowo analizowane pod kątem możliwości ich wdrożenia i zastosowania.

Kolejne trzy spotkania przed nami, a do udziału w nich uprawnieni są wszyscy mieszkańcy Chełma. Do włączenia się w konsultacje i wyrażenia opinii w szczególności zachęcamy właścicieli i zarządców nieruchomości oraz przedstawicieli spółdzielni mieszkaniowych.

harmonogram 21

Informacja o plikach cookie

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.