Udzielane informacje o należnościach:
- udzielanie informacji osobistej i telefonicznej na temat stanu należności klientów,
- wyjaśnianie spraw związanych z wstrzymaniem dostawy wody z tytułu zaległości.
Osoba ubiegająca się o udzielenie informacji o stanie należności powinna wskazać dane identyfikacyjne Odbiorcy usług:
- kod Klienta – jest to indywidualny numer nadawany Odbiorcy usług, który można znaleźć na fakturze lub wezwaniu do zapłaty,
- imię i nazwisko lub nazwa Odbiorcy usług,
- adres nieruchomości.
Windykacja należności
22-100 Chełm
ul. Wołyńska 57
82 563 14 61 do 63 wew. 240
Godziny otwarcia
Poniedziałek - Piątek
7:00 - 15:00
Postępowanie w przypadku zalegania z opłatami
W przypadku braku zapłaty faktury, Przedsiębiorstwo wysyła do odbiorcy upomnienie w sprawie uregulowania zaległej należności w terminie 7 dni od daty jego otrzymania.
W przypadku dalszego utrzymywania się zadłużenia, sprawa zostaje skierowana na drogę postępowania sądowego, a dodatkowe koszty z tym związane pokrywa Odbiorca.
Zgodnie z art. 8 ust. 1 pkt 2 Ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i odprowadzaniu ścieków, Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne może odciąć dostawę wody lub zamknąć przyłącze kanalizacyjne, jeżeli odbiorca usług nie uiścił należności za pełne dwa okresy obrachunkowe, następujące po dniu otrzymania upomnienia w sprawie uregulowania zaległej opłaty.
Jeżeli po upływie dwóch okresów obrachunkowych następujących po przesłanym upomnieniu zobowiązanie nie zostanie opłacone, do Odbiorcy wysyłane jest zawiadomienie informujące o zamiarze odcięcia dostawy wody lub zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego.
Nr konta: Bank Pekao S.A. 35 1240 2223 1111 0000 3576 9088